Van potentiële klanten, naar vaste klanten

“Ik heb Netwinst ervaren als een meedenkende partij, altijd op zoek naar de best passende oplossing.”Rik Roosdorp, Channel Manager Campaigns bij KPN.

Uitdaging

KPN Residential gebruikt outbound callcenters voor het benaderen van potentiële klanten. Deze potentiële klanten worden benaderd met een combinatie van de, door KPN geboden, proposities. Een gedeelte van deze groep gaat niet direct in op de aanbieding, maar heeft wel de behoefte om deze later nogmaals in te zien. KPN wilt deze groep aan zich te binden, zodat ze later alsnog benaderd kunnen worden.

Oplossing

Om die doelgroep te faciliteren hebben wij op aanvraag de KPN Offerte tool gebouwd. De medewerkers van KPN hebben de mogelijkheid om de proposities, diensten, acties en campagnes in te voeren middels een backoffice. Daarbij hebben we een frontoffice gebouwd die de medewerkers van KPN de mogelijkheid geeft om voor iedere klant een specifieke selectie te maken. Deze selectie wordt naar de klant gemaild zodat de aanbieding nog eens rustig bekeken kan worden.

Resultaat

KPN maakt sinds 2013 gebruik van de Offerte tool en samen werken we verder aan de uitbreiding daarvan. Onze opdrachtgever Rik Roosdorp  benoemt  de volgende voordelen: “Door de offertetool zijn we in staat om klanten een persoonlijk voorstel te doen, wat toegespitst is op de situatie zoals deze besproken is met de klant. Daarnaast is de tool flexibel in gebruik en in de toekomst beschikbaar voor alle kanalen zodat we de klant overal dezelfde service kunnen geven.”