Meer conversie voor de NS!

“We kunnen niet anders zeggen dan dat er een fantastisch resultaat is neergezet! De mobiele site oogt fris en inspirerend en is erg gebruiksvriendelijk. Dat is hoofdzakelijk te danken aan de expertise en kunde van de medewerkers van Netwinst, die ons tijdig en op een prettige manier het gewenste product hebben opgeleverd. Daar zijn we ze zeer dankbaar voor!” Jan Willem Grift, Channel Manager Online NS.

Uitdaging

Spoordeelwinkel.nl is het online verkoopkanaal van de Nederlandse Spoorwegen voor uitjes in combinatie met trein. Onze Interaction Designer Marieke heeft een adviesrapport geschreven voor het verbeteren van de commerciële prestaties van Spoordeelwinkel. Uit dit rapport is gebleken dat het verkeer op mobiele apparaten een vlucht neemt, terwijl de conversie op deze apparaten achterblijft. Om de commerciële doelstelling van de NS te realiseren kregen wij de vraag om op korte termijn een geschikte oplossing te bedenken en uit te voeren.

Oplossing

Met de komst van de smartphone en tablet hebben consumenten de mogelijkheid om altijd en overal een aankoop via internet te doen. Des te belangrijk is het dat elke webshop ook responsive is. Daarom hebben wij een e-commerce platform ontwikkeld dat zowel op de tablet als op de smartphone werkt.

Resultaat

Het project is momenteel afgerond. Bezoekers van spoordeelwinkel.nl kunnen nu gemakkelijk vanaf hun tablet en smartphone een uitje boeken.