Extra service voor bestaande klanten!

“KPN en Hi prepaid zijn lange tijd op zoek geweest naar een oplossing om trouwe klanten een goed aanbod te kunnen doen. Netwinst heeft hierin een structureel goede oplossing opgeleverd waar wij zeer blij mee zijn.” Vera Hoogendijk, Prepaid Marketeer bij KPN Consumer Mobile.

Uitdaging

Bestaande prepaid klanten van KPN Mobiel hebben regelmatig behoefte aan een nieuw toestel. Een nieuw toestel betekent vaak een nieuw telefoonnummer. KPN Mobiel zocht naar een manier om deze specifieke doelgroep een extra service te bieden zodat de bestaande klanten hun huidige telefoonnummer behouden. Daarbij wilden zij dat iedere klant een persoonlijke aanbieding zou krijgen. KPN heeft aan Netwinst gevraagd of wij hier een oplossing voor hebben.

Oplossing

Onze oplossing is de Prepaid Retentie Webshop. Een e-commerce platform dat gebouwd is in de look en feel van het telefoonmerk merk Hi en KPN. De webshop is ontwikkeld voor de bestaande prepaid klanten van deze merken. Wanneer klanten behoefte hebben aan een nieuwe telefoon, loggen zij in op de website en kiezen een geschikt product uit. Daarbij behouden zij hun huidige telefoonnummer. KPN heeft de mogelijkheid om persoonlijke aanbiedingen te doen. De transacties op de webshop verlopen via het payment systeem Buckeroo.

Resultaat

De webshop is live. Bestaande prepaid klanten van Hi en KPN krijgen nu, met hun eigen inlogcode, via de Prepaid Retentie Webshop persoonlijke aanbiedingen te zien.