Aantal aanmeldingen met 36% gestegen!

Uitdaging

Electrabel is een energieleverancier waarbij de website het belangrijkste acquisitiemiddel is. Electrabel is niet de meest bekende speler in de markt, maar wel één met een zeer hoge klanttevredenheid en altijd een scherp aanbod. De website was echter niet stabiel  en gebruikersvriendelijk genoeg om de gewenste targets te behalen. Daarom heeft Electrabel ons gevraagd om een oplossing te bedenken met als doel de stabiliteit en de conversie te verhogen.

Oplossing

We hebben ons e-commerce platform ingezet voor Electrabel. Binnen twaalf weken hebben we ervoor gezorgd dat het bestelproces terug werd gebracht van vier stappen naar één stap. Daarnaast is het mogelijk om de landingspagina’s te personaliseren. Orders worden via de backoffice automatisch aangeleverd aan de systemen van Electrabel.

Op aanmelden.electrabel.nl hebben klanten de mogelijkheid om een profiel aan te maken zodat ze gemakkelijk een energiecontract kunnen bekijken en bestellen. Daarbij hebben we ervoor gezorgd dat Electrabel gepersonaliseerde offertemails kan versturen. Als een klant bijvoorbeeld een energiecontract heeft geselecteerd, maar nog niet heeft besteld, kan Electrabel middels e-mail of telefonisch contact opnemen met de desbetreffende klant.

Resultaat

Dankzij ons e-commerce platform ziet Electrabel duidelijk resultaat. In de eerste twee weken na live gang is het aantal aanmeldingen met 36% gestegen! Er is een goede basis neergezet en Electrabel is klaar voor de volgende stap. Samen werken we verder aan de optimalisatie van de website!